Partner serwisu
Drogi i autostrady

Autostrady nieskończone, ale płacić trzeba

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
20-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Autostrady nieskończone, ale płacić trzeba
fot. Kapsch
Autostrady, na których wciąż trwają prace związane z budową mogą przynosić zyski. Według polskiego prawa można pobierać opłaty za przejazd po trasach, które jeszcze się buduje, ale są przejezdne – poinformował „Dziennik Gazeta Prawna”.

Według Ministerstwa Transportu pobieranie opłat jest uzależnione od dostosowania autostrady do poboru. Jedynym wymogiem jest przejezdność trasy oraz postawienie w miarę możliwości bramownic. – Ustawa nie uzależnia poboru opłat od spełnienia innych wymogów, takich jak np. budowa stacji benzynowych po obu stronach drogi – powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.


Mówiło się, że systemowi viaTOLL nie uda się przynieść przychodów w wysokości 930 mln zł w 2012 roku. Powodem tego miały być opóźnienia w kończeniu poszczególnych odcinków autostrad, gdzie miał obowiązywać pobór opłat.


Mimo wcześniejszych deklaracji GDDKiA o niewprowadzaniu e-myta na drogach w budowie, opłatami mogą być objęte odcinki A2 Stryków-Konotopa i A1 Toruń-Stryków. Ministerstwo Transportu utrzymuje, że e-myto będzie wprowadzane jeśli pojawią się pieniądze na ustawienie bramownic oraz przy jezdni będzie miejsce do ich zamontowania.


– Żaden przepis nie gwarantuje podmiotom zobowiązanym do ponoszenia opłaty elektronicznej, że jej wysokość będzie adekwatna do stanu technicznego drogi – powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Eryk Kłossowski, ekspert z Instytutu Jagiellońskiego. Kierowcy powinni się więc przygotować na płacenie za przejazd niedokończonymi autostradami.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5